Thursday, August 26, 2010

Nokia 5800 firmware update v51.0.006

Tadi time dok tolong daftar akaun apps store kat budak ofis aku, terasa gatal plak tangan ni nak check firmware update untuk henpon kesayangan ni. tup tap tup tap, skali adelah update untuk firware henpon ni. aku pon ape la lagi. pegi la backup mane data2 yang patot... dan mula lah download dan install.

Mase die tak lame nak download dan install firmware ni... so, sementara dok mendownload firmware kat phone aku ni, pegi la google pasal update ni. Bukan ape, aku nak tengok la ape yang berubah dalam keluaran kali ni kan.
Nni changelog untuk firmware update kali ni.

1. Overall speed improvement
2. Kinetic scrolling is better
3. Touch vibration bug - fixed
4. (Bulgarian and possibly other language versions) - Ovi Sync's localisation is fixed
5. RDS bug is not fixed - shame on Nokia - three consecutive firmware updates - all introduce the same bug. Remember, RDS should be a core function, and Nokia 5800 is advertised as having RDS.
Sumber
Part yang no 5 tu menurut forum nokia, ada user yang dapat fix, ada yang tak dapat fix. x paham aku. tapi tak kisah sangat la sebab aku tak pakai pon fungsi tu.

Jadi, kepada sesiapa yang menggunakan phone ni,boley la pegi jenguk2 kt nokia website ataupun pakai je method OTA. pakai wireless connection, jgn pakai telco pnye plak.. nanti melambung bill korang..
Selamat mencuba.....


0 comments: