Wednesday, October 27, 2010

Tiada White iPhone 4 Untuk Tahun ini?

Dengar khabarnya, iPhone 4 putih tidak akan dipasarkan sehingga musing panas tahun depan atau lebih tepat lagi dalam bulan Mei 2011. Perkara ini telah disahkan oleh pihak Apple sendiri. Jadi, meloponglah orang yang tunggu iPhone 4 versi putih ni keluar. Mane ke tidaknye, setahun lepas iphone 4 keluar, lagi setahun, baru iphone 4 putih dikeluarkan.

Tapi kalo tengok secara kasarnya, tak ade perbezaan fungsi pun dengan iPhone 4 yang biasa tu cume dari segi luaran je lah. Apple pulak cakap, mereka mengalami masalah dalam menghasilkan component untuk iPhone 4 putih ni. Ape yang susahnye tak tahulah., TETAPI, banyak juga spekulasi yang mengatakan sebab Apple melambatkan pengeluaran mereka sebab mereka sedang bertungkus lumus untuk membaiki masalah melibatkan "antennagate" (walaupun penulis tak pernah mengalami situasi sebegitu).

Tapi adakah ini salah satu strategi bisnes mereka? Ramai yang tertanya-tanya, bagaimanakah atau macam mana rupabentuk iPhone 5 tahun depan termasuklah penulis sendiri, tetapi tup tap tup tap, alih alih, bulan 6 tahun depan (2011), iphone 4 putih yang dilancarkan mereka. Siapa tahu.....

0 comments: