Friday, January 28, 2011

iPad 2 dengan Kamera Depan & Belakang serta Slot Kad SD dan ..

Dalam post penulis sebelum ini, digembar gemburkan mengenai iPad 2 ni akan dilengkapi dengan kamera depan.

Untuk kali ini, update terbaru yang diperoleh dari sumber mengatakan yang iPad 2 akan dilengkapi pula dengan kamera belakang dan slot kad SD. Ini berdasarkan imej casing iPad 2 yang diambil oleh sumber yang menunjukkan bahagian pada casing tersebut yang dikhaskan untuk kamera dan slot kad.





Dalam laporan seterusnya pula, iPad 2 akan dilengkapi dengan GSM/CDMA chipset yang dihasilkan oleh Qualcomm. Ini membolehkan AT&T and Verizon berfungsi atas iPad 2 dan ini menjimatkan daripada menghasilkan 2 jenis iPad untuk setiap penyedia telekomunikasi tersebut. 

Untuk keluaran kali ini, iPad 2 dijangka lebih slim, sleek dan akan dilengkapi dengan resolusi skrin yang baru hampir-hampir kepada retina-display walaupun saiz skrinnya masih lagi 10 inci. Tiada slot USB dibekalkan sebaliknya slot untuk kad SD yang bakal disediakan.

Banyak sumber mengatakan yang iPad 2 bakal dilancarkan pada April 2011 di US yang mana memang kena dengan jangka hayat penghasilan iPad sebelum ini.

Tidak ketinggalan juga satu lagi produk Apple iaitu iPhone 5 yang dikhabarkan melalui satu proses reka-bentuk semula dari yang sedia ada sekarang. Tiada mock up lagi dikeluarkan setakat ini selain daripada butang 'Home' telah dibuang dari reka-bentuk yang asal. Huh?? Tak ade butang 'Home' macam mana nak keluar dari aplikasi erk? Haa.. nantikan post yang akan datang mengenai perubahan ini.

0 comments: