Wednesday, February 16, 2011

iPhone 5 dengan 4 inci skrin

Banyak spekulasi timbul dari pengikut-pengikut tegar produk Apple mengenai iPhone 5 yang dipaparkan dalam blog ini. Terbaru adalah mengenai skrin iPhone 5 akan diperbesar dari 3.5 inci kepada 4 inci. Wow.. Besar kan?

Mungkin ini kesan dari pengaruh telefon HTC yang sedang giat mengeluarkan telefon yang mempunyai skrin sebesar mungkin.

Namun, spekulasi ini agak sukar untuk dipercayai atau diterima dikalangan pendapat umum mahupun dari Apple sendiri atau pengguna. Permasalahan yang timbul adakah ianya akan boleh dimuatkan dalam ruangan kerangka yang sedia ada sekarang ini? Kenapa pengguna nak beli iPhone yang lain besar dari yang sedia ada? Salah satu sumber telah membuat lakaran ilustrasi kepada 4 ichi skrin iPhone 5 dalam ruangan rangka yang sedia ada.
Credit to the original owner
Bagi penulis, tidaklah terlalu hodoh kalau nak diperkatakan di sini, tapi seperti yang kita tahu, Apple ni mementingkan gaya dan kemasan dalam produk keluarannya, jadi penulis berharap mereka akan dapat memenuhi selera mata pengguna-penggunanya. Dengan pelaburan $4 Billion hanya untuk menaiktaraf teknologi paparan, mereka mampu untuk keluarkan hasil yang lagi memberangsangkan.

0 comments: