Thursday, September 2, 2010

New iPod Touch. Adakah berbaloi?

Adakah berbaloi untuk membeli iPod Touch sedangkan masih banyak telefon yang menawarkan fungsi multimedia yang lebih kurang sama dengan dengan harga yang lebih murah daripada pemain media dari Apple ini.
Dalam satu bancian yang dilakukan oleh sebuat syarikat, 40% berpendapat adalah tidak berbaloi untuk membeli iPod Touch 4 disebabkan terdapat banyak telefon yang mempunyai keupayaan yang setanding dalam memaparkan vidoe berdefinasi tinggi, kapasiti storan yang besar yang datang dalam perlbagai bentuk dan jenis seperti Samsung Galaxy S dan Sony Ericsson XPERIA X10 Mini.

38% peratus berpendapat mereka akan memilih iPod Touch daripada iPhone kerana ianya lebih murah dan bernilai untuk wang pengguna. Walaubagaimana pun, 22% daripada mereka memilih iPod kerana tidak mahu telefon mereka kehabisan beteri jika mereka ingin mendengar lagu atau menonton video lebih-lebih lagi di waktu-waktu kecemasan. Yelah, malang tidak berbau.

Jadi terpulang kepada peribadi dan pilihan masing-masing. Bancian ini dilakukan di US di mana mereka boleh mendapatkan product Apple dengan senang dan harga pun lebih murah berbanding di negara kita. Malahan, berdasarkan keadaan sekeliling komuniti semasa ni, rasanya rakyat malaysia lebih kearah iPhone kalo nak dibandingkan dengan iPod Touch tak gitu?

Yang banyak duit tu lainlah. Boleh beli iPhone dan iPod. iPad pon boleh beli skali kalo mahu. Cume kadang, kita ni boleh tersilap jugak ye.. iPod Touch pon boleh dikatakan iPad. Haish.....

2 comments:

Anonymous said...

berbaloi x kalau aku nk beli ipod touch bulan ogos 2011 ni? ye laaa apple keluarkn produk ipod bru every year bln 9. berbaloi x klau aku beli skg? ke ak patut tunggu bulan depan jeee??

RepoMeng Rocky said...

berita mengenai ipod baru belum lagi tersebar luas. Tak banyak diperkatakan sangat sebab orang tengah ramai memperkatakan pasal iPhone 5 akan keluar pada bulan 10 ni di US.
Kalau nak ikut patern, tahun ni pertama kali dieorang release produk tak ikut jadual(iPhone).
Since dieorang tgh tumpukan kpd iPad ngn iPhone bt mase skrang, pengeluaran iPod 5th gen ni kene hold-off dulu.
Dgr kate lagi, tiada pengeluaran iPod produk utk tahun ni. Tp try tunggu dulu smpai bulan depan at least, kalo ade rumors dah circulate around, maka adalah apple release produk tu. kalo xde, mmg betollah rumors yang aku ckp tadi.